Themafeest organiseren

Gepubliceerd op 7 november 2024 om 11:03

Wij helpen onze klanten graag met het plannen van hun feestjes, zoals het vinden van de perfecte decoraties en benodigdheden.

We begrijpen hoeveel planning er komt kijken bij het organiseren van een soireé.

Het kan zelfs soms een beetje stressvol zijn als je decoraties moet kopen, een kostuum moet zoeken, hapjes moet uitkiezen,

en een partytent aankleden, Maar het plannen van een feest hoeft niet ingewikkeld of stressvol te zijn; het kan zelfs een leuk en eenvoudig proces zijn met minimale rompslomp voor en na het feest

In deze blog delen we 3 feesthacks om je te helpen het gemakkelijkste feest ooit te geven,

minder tijd besteden aan piekeren en meer tijd te besteden aan het genieten van het feest.

 

1: Je wilt het middelpunt van je eigen gezelschap zijn en niet de hele tijd in de keuken staan zwoegen om eten te bereiden.

Het goede nieuws is dat je geen buitengewone cateraar hoeft te zijn om een geweldig feest te geven.

Overweeg in plaats daarvan een zelfbedieningstafel of -ruimte op te zetten waar gasten hun eigen hapjes, snacks en/ of maaltijd kunnen 

samenstellen, zichzelf kunnen bedienen en de druk op u kunnen verlichten.

Denk aan compartimentschotels vol klassieke snacks zoals kaas, worst, olijven, kip, worstenbroodjes, enz. met verschillende dips

Een eenvoudige kookoplossing van 30 minuten voorafgaand aan een feestje.

Wil je iets luxer! Dan heeft  Mpresa-feestverhuur bij het huren van een thema een uitgebreide uitleg om de lekkere hapjes

die bij het thema passen te maken, deze vallen altijd in de smaak en sluiten goed aan bij het thema.

Ook de drank kunnen de gasten zelf in schenken zodat je zelf mee kan feesten.

 

2: Denkt u erover om een thema feest te hebben, maar wilt u het toch graag simpel houden?

Overweeg om een kleurenthema te hebben! Of het nu je favorieten kleur is van de jarige- organisator, of zelfs een veel kleurig thema,

door een kleuren thema te kiezen, hoef je geen kostuum meer te zoeken en wordt het winkelen voor decoraties eenvoudiger.

Voor een veelkleurig thema heb je van alles in de kast en je kunt de gasten vragen een kleur te dragen in de kleuren die jij uitzoekt,     

bijvoorbeeld: rood, blauw en wit of /  groen en blauw (vader en zoon)

Als je het nog eenvoudiger wilt doen, kun je overwegen om een feest in 1 kleur te geven, zoals rood bijvoorbeeld.

Gasten kunnen zich in alles rood kleden; rode shirts, jurken, broeken, hoeden en meer! Of als alternatief kunnen ze zich verkleden in 

rood gerelateerde kostuums, zoals bijvoorbeeld een duivel of demon, roodkapje, flamenco-danser of superheld enz.

Bovendien zijn de catering en decoratie benodigdheden makkelijk te kopen in één kleur. Voor uw rode themafeest kunt u

bijvoorbeeld  aanschaffen rode plastic bekers, feesthoedjes, ballonnen, slingers, rode loper, servetten, rode lampjes enz. 

 

3: We kennen het allemaal: het feest was een succes. De gasten waren gezellig, muziek zat goed, en de hapjes en drankjes gingen 

er vloeiend in. Maar dan de volgende dag- of zelfs dezelfde avond, wacht ons de minder glansrijke taak: het opruimen!

Opruimen na een avond dansen en gezelligheid is het minst leuke deel van het hele proces. Toch hoeft het niet een totale domper te zijn!

Wat enkele tips om het opruimen wat sneller, gemakkelijker en zelfs iets minder vervelend te maken.

Vooruitdenken kan een hoop schelen als je tijdens de voorbereiding al rekening houdt met het opruimen zoals bijvoorbeeld:

- Zet afvalbakken strategisch neer op plekken waar gasten hun bekertjes, servetjes, bier dopjes enz. kunnen weggooien.

-Gebruik wegwerpborden en bekers of huur borden en glazen bij Mpresa-feestverhuur deze hoef je niet zelf af te wassen

-Vul asbakken met schelpenzand daardoor blijft de asbak schoon en ruikt het tegelijkertijd niet vies als de sigaret in de asbak ligt.

-Huur een plaszuil - verrijdbare urinoir bij Mpresa-feestverhuur voor de mannen, zodat alleen vrouwen naar binnen op de toilet hoeven.

-Muziek aan! Net zoals muziek helpt om in feeststemming te komen, kan het ook helpenom in de schoonmaakstemming te komen.

-Als je een hechte groep vrienden of familie hebt, kun je vragen of ze een handje willen helpen, wederzijds zou je dat ook bij hun doen.

-Zet kratten voor lege flessen bier vlakbij de volle voorraad bierflesjes, zodat ze deze makkelijker inwisselen.

-Dit telt ook voor de lege flessen frisdrank of wijn. Zet een lege doos, krat of tas onder de tafel waar de nieuwe drankjes gepakt worden.

 

Tot slot: met deze 3 eenvoudige feesthacks kun je niet alleen de druk verlagen, maar ook meer tijd en energie steken in het genieten

van het moment zelf. Het draait allemaal om slimme keuzes die het organiseren makkelijker maken.

 

Wilt u het hele feestje uit handen geven? Vraag de mogelijkheden voor diensten, benodigdheden en styling bij Mpresa-feestverhuur info@mpresa-feestverhuur.nl

 

 


Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.